Regulamin
Artykuł 1 – Definicje
W niniejszym regulaminie rozumie się przez:
-
Prawo odstąpienia od umowy – okres, w którym konsument może skorzystać ze swojego prawa do odstąpienia od umowy;
-
Konsument – osoba fizyczna, która nie działa w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ani zawodowej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;
-
Dzień – dzień kalendarzowy;
-
Transakcja terminowa – umowa zawarta na odległość dotycząca szeregu produktów i/lub usług, których obowiązki dostawy i/lub zakupu są rozłożone w czasie;
-
Trwały nośnik – każdy środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych osobiście do niego w sposób umożliwiający przyszłe wykorzystanie i niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji;
-
Prawo odstąpienia od umowy – możliwość konsumenta odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie ustawowym;
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi konsumentom na odległość;
-
Umowa zawarta na odległość – umowa, w ramach zorganizowanego przez przedsiębiorcę systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, w której do chwili zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik porozumiewania się na odległość;
-
Technika porozumiewania się na odległość – środki, które mogą być wykorzystane do zawarcia umowy bez jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu;
-
Regulamin – niniejszy regulamin przedsiębiorcy.
Artykuł 2 – Identyfikacja przedsiębiorcy
Nazwa sklepu: Tomek & Sylwia
E-mail: info@noreva-kobenhavn.dk
Nazwa firmy: Amoir
Adres firmy: Achterveld 24, 3645HP, The Netherlands
Numer rejestracyjny: 87434377
Numer VAT: NL004412633B19
Informacje dotyczące zwrotów:
Adres: Andet sal i Caodaoxin Grøntmarked, Bygning 77, Choushan District 1, Beiyuan Street
Miasto: Yiwu City
Kod pocztowy: 322001
Prowincja: Zhejiang
Kraj: Chiny
Telefon: 17757923996
Imię: Iris
Artykuł 3 – Zastosowanie
Niniejszy regulamin ma zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy, każdej umowy sprzedaży zawieranej na odległość oraz każdego zamówienia dokonanego między przedsiębiorcą a konsumentem.
Przed zawarciem umowy sprzedaży na odległość treść niniejszego regulaminu zostaje udostępniona konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe, przed zawarciem umowy sprzedaży konsument zostanie poinformowany, że regulamin dostępny jest w siedzibie przedsiębiorcy oraz że na żądanie konsumenta zostanie on niezwłocznie i bezpłatnie przesłany.
Jeżeli umowa sprzedaży na odległość zostaje zawarta drogą elektroniczną, wbrew poprzedniemu ustępowi, treść niniejszego regulaminu może zostać udostępniona konsumentowi w formie elektronicznej, w sposób umożliwiający jego łatwe zapisanie na trwałym nośniku. Jeżeli nie jest to możliwe, konsument zostanie poinformowany, gdzie regulamin jest dostępny w formie elektronicznej i że na jego żądanie zostanie przesłany w tej samej formie lub w inny sposób.
W przypadku obowiązywania szczególnych warunków dotyczących produktów lub usług oprócz niniejszego regulaminu, stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące sprzeczności postanowień – konsument może powołać się na regulację dla niego korzystniejszą.
Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego regulaminu zostanie uznane za nieważne lub zostanie uchylone, pozostała część umowy i regulaminu zachowuje moc, a nieważne postanowienie zostaje niezwłocznie zastąpione przepisem możliwie najbliższym pierwotnemu zamiarowi.
Sytuacje nieuregulowane w niniejszym regulaminie należy oceniać zgodnie z jego duchem i celem.
Artykuł 4 – Oferta
Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest obwarowana warunkami, zostanie to wyraźnie wskazane w treści oferty.
Oferta ma charakter niewiążący. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
Oferta zawiera pełny i prawidłowy opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby konsument mógł dokonać właściwej oceny oferty. Jeżeli przedsiębiorca posługuje się zdjęciami, stanowią one wierne odzwierciedlenie oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste błędy lub nieścisłości w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
Wszystkie zdjęcia i specyfikacje zawarte w ofercie mają charakter poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do roszczeń odszkodowawczych ani rozwiązania umowy.
Zdjęcia produktów są wiernym odzwierciedleniem oferowanych towarów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że przedstawione kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym barwom produktów.
Każda oferta zawiera informacje, z których jednoznacznie wynika, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty przez konsumenta. Dotyczy to w szczególności:
-
ceny, z wyłączeniem kosztów celnych i podatku importowego, które obciążają klienta i za które klient ponosi ryzyko. Operator pocztowy i/lub firma kurierska stosują szczególne przepisy dotyczące importu przesyłek. Przepisy te obowiązują w przypadku importu towarów do kraju przeznaczenia w UE, co ma zastosowanie w niniejszej sytuacji. Operator pocztowy i/lub firma kurierska pobiera podatek VAT (niezależnie od tego, czy łącznie z należnościami celnymi) od odbiorcy towaru;
-
ewentualnych kosztów przesyłki;
-
sposobu zawarcia umowy i wymaganych w tym celu działań;
-
informacji, czy prawo odstąpienia od umowy przysługuje;
-
metod płatności, dostawy i realizacji umowy;
-
okresu ważności oferty lub okresu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;
-
wysokości taryfy za korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli koszty korzystania z tej technologii obliczane są na innej podstawie niż podstawowa stawka taryfowa stosowana dla używanego środka komunikacji;
-
informacji, czy umowa będzie archiwizowana po jej zawarciu, a jeżeli tak, w jaki sposób konsument będzie miał do niej dostęp;
-
sposobu, w jaki konsument, przed zawarciem umowy, może sprawdzić i ewentualnie poprawić dane, które podał w ramach umowy;
-
wszystkich innych języków, w których można zawrzeć umowę, oprócz języka polskiego;
-
kodeksów postępowania, którym przedsiębiorca podlega, oraz sposobu, w jaki konsument może zapoznać się z nimi drogą elektroniczną;
-
minimalnego okresu obowiązywania umowy zawartej na odległość, jeżeli umowa ma charakter długoterminowy;
-
opcjonalnie: dostępnych rozmiarów, kolorów, rodzaju materiału.
Artykuł 5 – Umowa
Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień artykułu 4, w chwili, gdy konsument przyjmuje ofertę i zgodnie z określonymi warunkami.
Jeżeli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza elektronicznie otrzymanie akceptacji oferty. Dopóki potwierdzenie otrzymania akceptacji nie zostało przesłane przez przedsiębiorcę, konsument może odstąpić od umowy.
Jeżeli umowa zostaje zawarta drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia transmisji danych oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeżeli konsument może dokonać płatności elektronicznej, przedsiębiorca zapewnia odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przedsiębiorca może – w granicach prawa – uzyskać informacje, czy konsument jest w stanie wypełnić swoje zobowiązania płatnicze, a także wszystkie fakty i czynniki istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie tego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, ma prawo odmówić realizacji zamówienia lub wniosku, podając uzasadnienie, lub uzależnić jej wykonanie od szczególnych warunków.
Przedsiębiorca przesyła konsumentowi wraz z produktem lub usługą – na piśmie lub w sposób umożliwiający zapisanie przez konsumenta na trwałym nośniku w formie dostępnej – następujące informacje:
-
adres siedziby przedsiębiorcy, do którego konsument może kierować reklamacje;
-
warunki, zasady i sposób skorzystania z prawa odstąpienia od umowy albo jasne oświadczenie o jego wyłączeniu;
-
informacje dotyczące gwarancji i istniejącego serwisu posprzedażowego;
-
informacje, o których mowa w artykule 4 ust. 3 niniejszego regulaminu, o ile nie zostały wcześniej przekazane konsumentowi;
-
warunki dotyczące wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa ma charakter długoterminowy lub została zawarta na czas nieokreślony.
W przypadku umów o świadczenia ciągłe postanowienia powyższego ustępu mają zastosowanie wyłącznie do pierwszej dostawy.
Każda umowa zawierana jest pod warunkiem zawieszającym wystarczającej dostępności odpowiednich produktów.
Artykuł 6 – Prawo odstąpienia od umowy
Przy zakupie produktów konsument ma możliwość odstąpienia od umowy w terminie 30 dni bez podania przyczyny. Termin odstąpienia rozpoczyna się w dniu następnym po dniu, w którym konsument lub wskazany przez niego uprzednio i zgłoszony przedsiębiorcy przedstawiciel otrzymał produkt.
W okresie odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do ostrożnego obchodzenia się z produktem i jego opakowaniem. Może on rozpakować produkt lub używać go wyłącznie w zakresie niezbędnym do oceny, czy chce zatrzymać produkt.
Jeżeli konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, ma obowiązek poinformować o tym przedsiębiorcę w terminie 30 dni od dnia otrzymania produktu. Konsument powinien to uczynić poprzez pisemne zawiadomienie lub wiadomość e-mail. Po poinformowaniu przedsiębiorcy o zamiarze skorzystania z prawa odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do zwrotu produktu w terminie 30 dni. Konsument musi udowodnić, że zwrócone towary zostały odesłane na czas, np. poprzez dowód nadania przesyłki.
Jeżeli po upływie terminów wskazanych w ustępach 2 i 3 konsument nie poinformował o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy ani nie zwrócił produktu przedsiębiorcy, zakup uznaje się za ostateczny.
Artykuł 7 – Koszty odstąpienia od umowy
Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, ponosi koszty zwrotu produktów.
Jeżeli konsument uiścił płatność, przedsiębiorca zwróci tę kwotę tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Warunkiem zwrotu jest otrzymanie produktu przez sklep internetowy lub przedstawienie przez konsumenta jednoznacznego dowodu dokonania pełnego zwrotu.
Artykuł 8 – Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do produktów, zgodnie z opisem w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy ma zastosowanie wyłącznie wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, co najmniej przed zawarciem umowy.
Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy jest możliwe jedynie w odniesieniu do produktów:
-
które zostały wykonane przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacją konsumenta;
-
które są wyraźnie spersonalizowane;
-
które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone;
-
które mogą szybko ulec pogorszeniu lub przedawnieniu;
-
których cena jest uzależniona od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
-
dla gazet i czasopism dostarczanych luzem;
-
dla nagrań dźwiękowych, wideo oraz programów komputerowych, w przypadku których konsument naruszył zabezpieczenie opakowania;
-
dla produktów higienicznych, jeżeli konsument naruszył zabezpieczenie opakowania.
Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy jest możliwe jedynie w odniesieniu do usług:
-
które dotyczą zakwaterowania, transportu, działalności restauracyjnej lub rekreacyjnej, świadczonych w określonym dniu lub w określonym okresie;
-
których świadczenie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy;
-
które dotyczą zakładów i loterii.
Artykuł 9 – Cena
W okresie ważności wskazanym w ofercie ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających ze zmiany stawek podatku VAT.
Bez względu na powyższe postanowienie przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi o zmiennych cenach, jeżeli ceny te zależą od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. W takim przypadku w ofercie zostanie wyraźnie wskazane, że ceny mogą ulegać wahaniom oraz że podane ceny mają charakter orientacyjny.
Podwyżki cen w okresie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie, jeżeli wynikają z przepisów prawa lub regulacji.
Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie, jeżeli przedsiębiorca wyraźnie to zastrzegł oraz:
-
są one konsekwencją zmian wynikających z przepisów prawa lub regulacji; lub
-
konsument ma prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem od dnia, w którym podwyżka ceny wejdzie w życie.
Wszystkie ceny podlegają zastrzeżeniu błędów drukarskich i pisarskich. Nie ponosi się odpowiedzialności za skutki takich błędów. W przypadku błędów drukarskich i pisarskich przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru po błędnej cenie.
Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja
Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami podanymi w ofercie, rozsądnymi wymaganiami co do niezawodności i/lub użyteczności, jak również obowiązującymi w dniu zawarcia umowy przepisami prawa i regulacjami rządowymi. Jeżeli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do innego niż zwyczajowe użytku.
Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na ustawowe prawa i roszczenia, które konsument może dochodzić wobec przedsiębiorcy na podstawie umowy.
Wszelkie wady lub błędnie dostarczone produkty należy zgłosić przedsiębiorcy na piśmie w terminie 14 dni od dostawy. Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.
Okres gwarancji udzielany przez przedsiębiorcę odpowiada okresowi gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi jednak nigdy odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta, jak również za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub stosowania produktów.
Gwarancja nie ma zastosowania, jeżeli:
-
konsument samodzielnie naprawiał i/lub przerabiał dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub przeróbki osobie trzeciej;
-
dostarczone produkty były narażone na nienormalne warunki, traktowane w sposób nieostrożny lub sprzeczny z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub informacjami na opakowaniu;
-
wada jest całkowicie lub częściowo skutkiem przepisów prawa określających charakter lub jakość użytych materiałów.
Artykuł 11 – Dostawa i realizacja
Przedsiębiorca dołoży najwyższej staranności przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty.
Zgodnie z postanowieniami artykułu 4 niniejszego regulaminu, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w terminie 30 dni, chyba że konsument wyraził zgodę na dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa opóźni się lub zamówienie nie może zostać zrealizowane bądź może zostać zrealizowane jedynie częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów oraz prawo do ewentualnego odszkodowania.
W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z powyższym ustępem przedsiębiorca zwróci konsumentowi kwotę zapłaconą przez niego tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozwiązania.
Jeżeli dostarczenie zamówionego produktu okaże się niemożliwe, przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby udostępnić produkt zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy zostanie w sposób jasny i zrozumiały wskazane, że dostarczony produkt ma charakter zastępczy. W odniesieniu do produktów zastępczych prawo odstąpienia od umowy nie może zostać wyłączone. Koszty ewentualnego zwrotu ponosi przedsiębiorca.
Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy aż do momentu ich dostarczenia konsumentowi lub wyznaczonemu uprzednio przedstawicielowi, o ile nie uzgodniono inaczej.
Artykuł 12 – Umowy o świadczenia ciągłe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Rozwiązanie
Konsument może w każdej chwili rozwiązać umowę zawartą na czas nieokreślony, obejmującą regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia oraz maksymalnie miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Konsument może rozwiązać umowę zawartą na czas określony, obejmującą regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w dowolnym momencie z końcem ustalonego okresu jej obowiązywania, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia oraz minimalnie miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Konsument może rozwiązać umowy, o których mowa w powyższych ustępach:
-
w dowolnym momencie, bez ograniczenia do rozwiązania w określonym dniu lub okresie;
-
co najmniej w taki sam sposób, w jaki zostały przez niego zawarte;
-
zawsze z zachowaniem takiego samego okresu wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca przewidział dla siebie.
Przedłużenie
Umowa zawarta na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może zostać przedłużona ani odnowiona w sposób dorozumiany na kolejny okres określony.
Niezależnie od powyższego postanowienia, umowa zawarta na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie dzienników, gazet codziennych oraz tygodników, może zostać przedłużona w sposób dorozumiany na okres maksymalnie trzech miesięcy. Jeżeli konsument nie wyraża zgody na przyjęcie takiej przedłużonej umowy, może ją wypowiedzieć z zachowaniem maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Umowa zawarta na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie produktów lub usług, może zostać przedłużona w sposób dorozumiany wyłącznie na czas nieokreślony, jeżeli konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, a w przypadku umowy dotyczącej regularnej, ale rzadszej niż raz w miesiącu, dostawy dzienników, gazet codziennych i tygodników – z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż trzy miesiące.
Umowa zawarta na czas określony, obejmująca regularne dostarczanie dzienników, wiadomości i tygodników w ramach subskrypcji próbnej lub wprowadzającej (subskrypcja próbna lub wprowadzająca), nie ulega dorozumianemu przedłużeniu i wygasa automatycznie po zakończeniu okresu próbnego lub wprowadzającego.
Czas trwania
Jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż rok, konsument może w każdej chwili rozwiązać umowę po upływie roku, z zachowaniem maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, chyba że względy słuszności i sprawiedliwości uniemożliwiają rozwiązanie umowy przed upływem uzgodnionego okresu jej obowiązywania.
Artykuł 13 – Płatność
O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty, do których zapłaty zobowiązany jest konsument, powinny zostać uiszczone w terminie 7 dni roboczych od rozpoczęcia biegu terminu odstąpienia od umowy, o którym mowa w artykule 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usług termin ten rozpoczyna się od momentu otrzymania przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić wszelkie nieprawidłowości w danych dotyczących płatności przekazanych lub ujawnionych przedsiębiorcy.
W przypadku braku płatności ze strony konsumenta przedsiębiorca ma prawo – z zastrzeżeniem obowiązujących ograniczeń prawnych – obciążyć konsumenta uzasadnionymi kosztami, o których poinformował go uprzednio.
Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna
Reklamacje dotyczące realizacji umowy powinny zostać złożone przedsiębiorcy w pełni i w sposób jednoznaczny opisany, w terminie 7 dni od momentu, gdy konsument stwierdził uchybienia.
Reklamacje zgłoszone przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga przewidywalnie dłuższego czasu, przedsiębiorca poinformuje konsumenta w terminie 14 dni o otrzymaniu reklamacji oraz o przewidywanym terminie udzielenia pełniejszej odpowiedzi.
Jeżeli reklamacja nie może zostać rozwiązana w drodze wzajemnego porozumienia, powstaje spór podlegający procedurze rozstrzygania sporów.
Złożenie reklamacji nie zwalnia konsumenta z obowiązku wykonania zobowiązań umownych, chyba że przedsiębiorca postanowi inaczej na piśmie.
Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca – według własnego uznania – wymieni dostarczone produkty lub dokona ich naprawy bez dodatkowych kosztów.
Artykuł 15 – Spory
Umowy zawierane pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki, podlegają wyłącznie prawu niderlandzkiemu, nawet jeżeli konsument zamieszkuje poza granicami kraju.
Artykuł 16 – CESOP
W związku z działaniami, które zostaną wprowadzone i wzmocnione od 2024 roku w ramach „Ustawy o zmianie ustawy o podatku obrotowym z 1968 r. (ustawy o wdrożeniu dyrektywy o usługach płatniczych)” oraz w związku z wdrożeniem centralnego elektronicznego systemu informacji o płatnościach (CESOP), dostawcy usług płatniczych mogą rejestrować dane w europejskim systemie CESOP.